Spring is here

Projekt „Spring is here"

Impulsem do realizacji projektu był udział nauczycieli SP 3 w projekcie unijnym „Nowe możliwości to nowe wyzwania", który finansowany był ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego. Celem projektu było stworzenie takiej placówki oświatowej, w której młody człowiek dorasta i rozwija się jako przyszły obywatel Europy, który nie ma barier w porozumiewaniu się z innymi obywatelami Europy. Krokiem do realizacji tego celu było uczestnictwo uczniów naszej szkoły w tworzeniu i realizacji projektu.

Uczniowie kilku klas edukacji wczesnoszkolnej zostali objęci projektem, który realizowany był na platformie e-twinning, umożliwiającej współpracę i dzielenie się doświadczeniami pomiędzy pracownikami różnych europejskich szkół. Dzięki platformie „nauczyciele wraz ze swoimi uczniami uczą się od siebie nawzajem ponad granicami państw". Koordynatorem projektu była nauczycielka edukacji wczesnoszkolnej Pani Katarzyna Złotocha-Michalak, naszą szkołę w projekcie reprezentowała również Pani Ewa Stępień. Partnerami projektu byli nauczyciele i uczniowie z Czech, Ukrainy, Turcji, Słowacji, Polski, Bułgarii.

Główne cele projektu to: ćwiczenie umiejętności językowych w języku angielskim, poszerzenie zasobu słownictwa w tym języku, ale także rozwijanie umiejętności komunikacyjnych. Dążyliśmy także do poznania zmian zachodzący w przyrodzie w różnych państwach europejskich w okresie wiosny, porównania ich i poszerzenia wiedzy przyrodniczej. Niemniej ważne było zachęcenie uczniów i nauczycieli do korzystania z nowoczesnych technologii informacyjno-komunikacyjnych (TIK). Przede wszystkim jednak celem projektu było pokazanie młodszym uczniom naszej szkoły, iż istnieje możliwość współpracy międzynarodowej i poprzez to wyrobienie w nich gotowości do podejmowania tego typu działań w przyszłości.

W ramach projektu zostały przeprowadzone lekcje, na których uczniowie poznawali nowe słowa i zwroty, związane z wiosną w języku angielskim. Dzieci uczyły się podczas zabaw, wspólnego śpiewania, tańczenia, działań artystycznych związanych z wiosną, a także gier dydaktycznych realizowanych na platformach edukacyjnych. Po wesołej nauce słownictwa przyszedł czas na fotografowanie polskiej przyrody w okresie wiosny – uczniowie wraz z nauczycielami oraz samodzielnie (podczas spacerów i w przydomowych ogródkach) wykonywali fotografie, które przedstawiały wiosnę w naszym kraju. Na lekcjach podejmowali także różnorakie działania artystyczne, których tematyką była oczywiście wiosna. Powstawały więc: rysunki, obrazy, ozdoby i prace z wykorzystaniem materiałów naturalnych. Każde działanie plastyczne było okazją do nauki angielskich zwrotów i określeń. Uczniowie doskonalili także umiejętność wykonywania wybranej piosenki o tematyce wiosennej w języku angielskim. Poszczególne etapy pracy prezentowane były na platformie e-twinning, gdzie również przedstawiciele innych europejskich placówek oświatowych dzielili się osiągnięciami. Różnego rodzaju materiały zamieszczone na tej platformie były prezentowane uczniom podczas zajęć w sali multimedialnej.
Obecnie zapraszamy wszystkich uczniów i rodziców do prześledzenia dziennika projektu:

https://live.etwinning.net/projects/project/144426

Podsumowaniem projektu będzie lekcja, podczas której uczniowie dokonają porównania zmian przyrodniczych zachodzących wiosną w różnych krajach, a także sprawdzą znajomość słownictwa związanego z tą porą roku.

Katarzyna Złotocha-Michalak

https://www.youtube.com/watch?v=XcNPHm9wlag

Ewa Stępień

https://youtu.be/CqqOoE0NKrA