Zasady oddawania podręczników w roku szkolnym 2019/ 2020r.


Zasady oddawania podręczników w roku szkolnym 2019/ 2020r.
  1. Nauczyciele biblioteki ustalają z dyrektorem szkoły  zasady zwrotu podręczników oraz terminy ich oddania do biblioteki szkolnej.
  2. Zwrot podręczników do biblioteki szkolnej odbywać się będzie w dniach: 15 – 18.06.2020r.
  3. Nauczyciele bibliotekarze przekazują wychowawcom klas harmonogram, w którym każdy uczeń/rodzic zostanie poinformowany kiedy i na którą godzinę ma przybyć do szkoły, aby uniknąć grupowania się czytelników.
  4. Wychowawcy klas powiadamiają uczniów/rodziców przez dziennik elektroniczny o  terminach zwrotów podręczników. 
  5. Wychowawcy klas przypominają uczniom i rodzicom zasady zwrotu wypożyczonych podręczników zgodnie z zapisami regulaminów (zwrot podręczników w kompletach, usunięcie foliowych okładek, usuniecie zapisanych ołówkiem notatek, zwrócenie uwagi na czystość i estetykę książki - wyprostowane pogięte kartki).
  6. Miejscem przyjmowania podręczników jest mała sala gimnastyczna.
  7. Podręczniki przyjmowane będą przy wejściu do małej sali gimnastycznej, od strony boiska, z zachowaniem wszelkich środków bezpieczeństwa.
  8. Uczeń/rodzic dokonujący zwrotu podręczników powinien być w maseczce, rękawiczkach oraz posiadać swój długopis w celu podpisania zwrotu książek.
  9. Nauczyciele biblioteki przekazują wychowawcom klas informacje o określonym sposobie przekazania podręczników:
    a) podręczniki powinny być zapakowane w torbę / worek foliowy, który należy opisać na zewnątrz: imieniem i  nazwiskiem ucznia, numerem klasy, numerem telefonu rodzica, celem ewentualnego kontaktu, spisem numerów inwentarzowych oddawanych podręczników – chodzi o numer z podręcznika. BARDZO WAŻNE
    b) zwrot potwierdzony jest podpisem (własnym długopisem) na klasowej karcie podręczników  udostępnionej przez wychowawcę klasy.
  10. Oddane podręczniki zostają umieszczone w pudłach z numerem danej klasy, datą zwrotu i pozostają w kwarantannie przez 3 dni.
  11. Po upływie kwarantanny nauczyciele biblioteki wraz z wychowawcami dokonują oceny stanu technicznego zwróconych podręczników. 
  12. W sytuacji stwierdzenia zniszczenia rodzic zobowiązany jest do zakupu nowego egzemplarza, o czym zostanie poinformowany telefonicznie lub za pomocą dziennika elektronicznego.
  13. Szczegółowa kontrola podręczników dotyczy w tym roku szkolnym klas: 2,3,6.
  14. Kontakt z nauczycielami biblioteki w celu kierowania zapytań o podręczniki dostępny jest poprzez dziennik elektroniczny.
  15. Zasady oraz harmonogram zwrotu podręczników zamieszczone będą na stronie internetowej szkoły.
HARMONOGRAM ODDAWANIA PODRĘCZNIKÓW

klasa data                                    godzina
6a             15.06.   poniedziałek 8.00 – 9.30
6b             15.06.   poniedziałek 9.40 – 11.10
2a             15.06.   poniedziałek 11.15 – 12.45
2b             15.06    poniedziałek 12.50 -14.20
6d             15.06    poniedziałek 14.30 – 15.45
6c             16.06    wtorek         8.00 – 9.30
2c             16.06    wtorek         9.40 – 11.10
3a             16.06    wtorek         11.15 – 12.45
3c             16.06    wtorek         12.50 – 14.20
3b             16.06    wtorek         14.30 – 15.45
4a             17.06    środa          8.00 – 9.00
4b             17.06    środa          9.10 – 10.10
5a             17.06    środa         10.15- 11.45
5b             17.06    środa         11.50 -13.20
5c             17.06    środa         13.30 -15.00
7a             17.06    środa         15.05 – 16.00
1a             18.06    czwartek         8.00 – 9.30
1b             18.06    czwartek         9.40 – 11.10
1c             18.06    czwartek         11.15 – 12.45
5d             18.06    czwartek         12.50 – 14.20
7b             18.06    czwartek         14.30 – 15.45

  1. Czas przewidziany na jednego ucznia to ok. 5 min.
  2. Harmonogram kontroli podręczników.
  • PONIEDZIAŁEK 22.06 – 8.00 – 9.30 (wychowawcy klas 2a, 2b
                                               9.40 – 10.10 (wychowawcy 2c, 3a)
                                              10.20 – 11.50 ( wychowawcy 3b, 3c)
  • WTOREK  23.06 – 8.00 – 10.00 ( wychowawcy 6a, 6b)
                                    10. 10 – 12.10 (wychowawcy 6c, 6d)