Sposoby pracy na lekcjach on-line wychowania fizycznego w szkole

    Przepisy regulujące nauczanie zdalne w szkołach zostały wprowadzone 25 marca 2020r. Określają one zasady prowadzenia nauczania na odległość i możliwość oceniania i klasyfikowania uczniów. Wszystko to w kontekście czasowego ograniczenia funkcjonowania szkół i placówek oświatowych w związku z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID- 19.


    W przypadku wychowania fizycznego nie jest to zadanie łatwe zważywszy na główną strefę oddziaływania nauczycieli wychowania fizycznego. Ruch, wysiłek fizyczny, motoryczność, sprawność fizyczna. Oczywiście w połączeniu z zasobem wiadomości np. edukacja zdrowotna, przepisy i zasady dyscyplin sportowych, historia sportu czy olimpizmu. Jest kilka sposobów jak poradzić sobie w rzeczywistości koronowirusa. 


    Przed takim zadaniem zostali postawieni również nauczyciele wychowania fizycznego w naszej szkole. W dobie Internetu oczywistym było, przy organizacji zajęć wychowania fizycznego wykorzystanie dobrodziejstw urządzeń elektronicznych. Telefony komórkowe, smartfony, które oprócz funkcji komunikacyjnej stanowią narzędzie do odszukiwania, gromadzenia, wymiany danych. Nowa technologia stosowana w zegarkach, smartwatchach, opaskach, które monitorują dzienną aktywność i codzienne czynności. Dostępność do portali, stron internetowych, aplikacji i narzędzi medialnych jest wsparciem wychowania fizycznego prowadzonego zdalnie. Wszystko to było bardzo pomocne w zorganizowani i przygotowaniu zdalnej lekcji wychowania fizycznego w naszej szkole. 


    Ciekawy pomysł zrodził się na lekcjach wychowania fizycznego pana Cezarego Stańczyka. Propozycja zaprezentowania „swojego ulubionego sportu” i „ulubionej postaci znanego sportowca” został przyjęty z aprobatą i entuzjazmem. Uczniowie klas Vb, VIacd, VIIb i VIIIB przy wykorzystaniu technologii informacyjnej, materiałów znalezionych w „sieci” oraz przy zastosowaniu programów do tworzenia prezentacji multimedialnych wykonali kilka ciekawych prac, które następnie zaprezentowali na lekcjach on-line.


    Najwyżej ocenianymi pracami były te, które przedstawiały dyscypliny sportowe rzadko oglądane w TV, mniej popularne i osobowości sportowe wywodzące się z naszego miasta. Najciekawsze prace wykonali:


KLASA VB

  • Kornel Janiszewski - TEAKWON-DO
  • Roksana Zielińska – PŁYWANIE

KLASA VIA 

  • Filip Kaczorowski – SKOKI NARCIARSKIE
  • Filip Kaczorowski – KAMIL STOCH

KLASA VIC 

  • Lena Szcześniak – WROTKARSTWO
  • Oliwia Płecha – SIATKÓWKA
  • Maja Matusiak – TENIS STOŁOWY
  • Ania Stańczyk-Kolano – SIATKÓWKA
  • Ania Stańczyk-Kolano – MICHAEL PCHELPS
  • Mikołaj Sztraube – HOKEJ NA LODZIE
  • Martyna Marciniak – TOMASZ KUPIS

KLASA VID 

  • Paulina Lisiecka – TRIAL ROWEROWY

KLASA VIIB 

  • Katarzyna Wojciechowska – HOKEJ NA LODZIE
  • Zuzanna Kowalska – BARTOSZ KUREK
  • Wiktoria Socha – JEŹDZIECTWO 

KLASA VIIIB 

  • Kacper Oleski – TEQBALL
  • Nadia Garczyńska – TENIS ZIEMNY
  • Michał Jagiełło - NEYMAR DA SILVA SANTOS JÚNIOR
  • Maja Rurak – SNOOKER
  • Wiktoria Małaszewicz - KRAVMAGA